توانایی نگرش ها در قدرتمند کردن یا ناتوان شدن ما

این نگرشهای ما هستند که می توانند زندگی ما را به صورت بی نقص در‌آورند. اگر نگرش شخصی این باشد که نمی‌تواند کاری را انجام دهد و برای انجام آن کار تلاش کند، هرچقدر بیشتر تلاش کند کمتر نتیجه می‌گیرد.

نگرشهای ما که در ذهن ما ایجاد می‌شوند این مطلب را به وضوح نشان می‌دهند که اگر یقین داشته باشیم می‌توانیم کاری را انجام دهیم حتماً می‌توانیم و اگر نگرشهای ما به ما بگویند که نمی‌توانیم آن کار را انجام دهیم هرگز نمی‌توانیم.

به عنوان مثال اگر در گذشته نگرش و باور شما این بوده که ثروتمند می‌شوید، الآن ثروتمند هستید و اگر نگرش و باور شما این بوده است که نمی‌توانید ثروتمند بشوید، الآن ثروتمند نیستید.

 

 

تاثیر نگرش ها بر روی جسم

اگر نگرشهای ما نیروبخش باشند می‌توانند ما را در راه رسیدن به اهدافمان یاری کرده و یا اینکه ما را کاملا از زندگی ناامید کنند. این نگرشهای ماست که باعث شده در شرایط الان خود باشیم که ما الآن در این شرایط هستیم.

نگرش هایمان می توانند زندگی ما را پر از شور و هیجان کرده یا باعث بدبختی ما شوند. ما را ثروتمند یا فقیر کرده و یا شاد یا غمگین ‌سازند. نگرشهای ما قدرتمندتر از آنی هستند که ما فکر می‌کنیم. پس اگر نگرش شما این است که در کارتان شکست می‌خورید پس تلاش بیهوده نکنید زیرا همین الآن هم شما شکست‌ خورده‌اید.

 

نگرش های ما زندگی حال و آینده ما را رقم می زنند

این نگرش های ما هستند که زندگی حال و آینده ما را می‌سازند. اگر در گذشته بر این باور بودید که زندگی‌تان همراه با شکست خواهد بود پس شما هم اکنون شکست‌خورده هستید و اگر فکر می‌کردید که زندگی رضایت بخشی را تجربه خواهید کرد پس الآن همانی هستید که باور داشته‌اید.

 

قدرت نگرش های ما

بسیاری از افراد دارای نگرشهایی هستند که آن‌ها را محدود کرده و نیرو و توان را از آن‌ها می‌گیرد و اجازه زندگی دلخواه را به آنها نمی دهد. داستان این گونه افراد مانند داستان اتوبوسی است که آن‌ها را به صندلی آخر اتوبوس بسته اند و راننده شخصی دیگر است. بدیهی است که اتوبوس زندگی این افراد به سمت دلخواه آنها حرکت نکرده و این امکان نیز وجود دارد که به بیراهه برود.

افرادی که در زندگی کم اورده و به بن بست می رسند از جمله افرادی هستند که نگرشهای آن‌ها مخرب می باشد. اما افرادی به پیروزی می‌رسند که دارای نگرشهای نیروبخش بوده و اعتقاد دارند که بالاخره موفق می‌شوند؛ اما افرادی که نگرششان این است که نمی‌توانند به نتایج دلخواه خود برسند، به احتمال زیاد به نتایج غیر دلخواه می‌رسند.

 

جمله آخر

اگر چه تمامی انسان ها دوست دارند زندگی‌شان را خودشان اداره کرده و سکان آن را از دستشان خارج نکنند اما متاسفانه بیشتر این افراد با توجه به نگرش ها و باورهای منفی و محدودکننده‌ای که دارند زندگی‌شان را به دست سرنوشت می‌سپارند و خود نظاره‌گر هستند.

اشتراک گذاری

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

مطالب مرتبط

برای شروع ورزش شما باید آن را در نظرتان با اهمیت جلوه دهید. چرا که زمانی که به ذهنتان مراجعه می کنید، چیزهایی وجود دارد که…
موفقیت چیست و چه کسانی موفق محسوب می شوند؟ موفقیت به معنای دست یافتن به آنچه که در ذهن داریم. ما نمی توانیم، در مورد…
مفهوم یادگیری انسان ها از زمانی که چشم به این جهان باز می کنند یادگیری شروع می شود. آنها موجودات فوق برنامه پذیری هستند که توانایی یادگیری سریع…
پنل نقش کوچینگ در توسعه و رشد کسب و کارها در این پنل که گفتگوی مدیران انجمن مدرسین NLP و کوچینگ ایران است مباحث…
انسان‌ها این توانایی را دارند که بدون ارتباط کلامی با زبان بدن خود احساسات خود را انتقال دهند. به عنوان مثال صورت انسان متشکل از ماهیچه…